Ekstravagntna tijela / Ekstravagantna ljubav

Arhitektonski kolektiv Platforma 9.81 i Kontejner-biro suvremene umjetničke prakse organiziraju splitski modul međunarodnog festivala Ekstravagntna tijela / Ekstravagantna ljubav. Nakon četiri izdanja festivala održana u Hrvatskoj i regiji te na međunarodnoj razini, niza gostujućih izložbi, seminara i događanja koji su se bavili problematikom tijela, tjelesnim i društvenim normama, festival Ekstravagantna tijela 2019. smješta fokus na kompleksnost ljubavi kao emotivne i seksualne kategorije na međi požude i prijateljstva. Festival uključuje međunarodnu izložbu, predavanja, radionice, konferenciju i zabavni večernji program u tri grada, Korčuli, Splitu i Zagrebu. U splitskom dijelu festivala održat će se tri radionice od ponedjeljak do srijede (21–23.10.) u prostoru Beton kina u Domu mladih. Ulaz na sve programe je BESPLATAN.
Za radionice u Splitu tražimo sudionike!
Svi zainteresirani mogu se prijaviti na mail kontejner@kontejner.org i miranda@platforma981.hr ili poslati poruku na 091 5704252 najkasnije do ponedjeljka u 12.00 h. Raspored radionica i detaljniiji opis su u nastavku, možete se prijaviti na jednu radionicu ili više njih.
- ponedjeljak 21.10.2019. – 16.00 – 19.00 Dani Ploeger (NL) – Tehnološki fetiš party | radionica, max 12 polaznika +18 @ Kino Beton, MKC, Split
- utorak 22.10.2019. – 15.30–19.30 Marko Gusić (HR) – LJUBAV I ARHITEKTURA | radionica, max 10 polaznika @ Kino Beton, MKC, Split
- srijeda 23.10.2019. – 16.00–19.00 Darko Vukić (SR) – Dijagramiranje događaja na praznom horizontu | radionica, max 7 polaznika @ Kino Beton, MKC, Split
Više o cijelom događaju ovdje.
Aktivnost je dio projekta Gradimo Dom zajedno, kojeg je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
Aktivnost je realizirana kao program suradnje i razmjene mreže Clubture-HR i kroz programsku liniju Urbanistička platforma / Kad netko kaže koju financijski podržavaju Ministarstvo kulture RH, Grad Split i Zaklada Kultura nova.
Tehnološki fetiš party – Dani Ploeger
21.10.2019. 16:00 — 19:00
Najviše 12 polaznika, 18+ godina
Radionica će se baviti tehnološkim konzumerizmom i fetišizmom, performativnošću i online seksualizacijom, pornografijom i hipermedijalnošću. Dani će predstaviti neke od svojih radova vezanih uz tehnološki fetišizam, uključujući i aplikaciju za mobilni telefon koja „nije prikladna za poslovno okruženje“, odnosno NSFW, kod koje je potrebno senzualno povući prstom po ekranu, ili kompjuterski tablet koji je potrebno polizati. Nakon toga, sudionici će moću sudjelovati u praktičnoj radionici (odnosno zabavi) o tehnološkom fetišizmu, na kojoj ćete pervertirati vlastite uređaje. Molimo da sa sobom ponesete omiljeni laptop, mikrovalnu pećnicu, digitalni radio, pametnu električnu četkicu za zube i druge svakodnevne digitalne predmete (ne budite lijeni, nemojte donijeti samo mobitel!).
Dani Ploeger je umjetnik i kulturalni kritičar koji se bavi situacijama sukoba i krize na periferiji tehnološkog konzumerizma. Njegovi predmeti, video radovi i aplikacije naglašavaju krhkost i sirovost materijalne strane tehnologija iz naše svakodnevice, istovremeno propitujući steriliziran i utopijski oblik marketinga vezanog uz inovacije i njegov utjecaj na lokalne i globalne odnose moći. Boravio je s trupama na prvoj crti bojišnice u istočnoj Ukrajini i u tom periodu napravio instalaciju virtualne stvarnosti. Putovao je po odlagalištima otpada u Nigeriji kako bi prikupio elektronički otpad koji dolazi iz Europe i napravio intervju sa svjedocima američkih napada pomoću dronova u Pakistanu za potrebe rada o zvuku i tehnologijama nasilja. Ima doktorat iz područja medija, izvedbenih i kulturoloških studija Sveučilišta u Sussexu. Trenutno radi kao istraživač u Središnjem kraljevskom centru za govor i dramsku umjetnost Sveučilišta u Londonu i bavi se umjetničkim istraživanjem na nizozemskom Sveučilištu u Leidenu.
Ljubav i arhitektura – Marko Gusić
22.10.2019. 15.30–19.30
Najviše 10 polaznika
Tema radionice se bavi postavom umjetničkih radova sa izložbe Ekstravagantna tijela: Ekstravagantna ljubav u kontekst grada Splita. Sudionici će se baviti promišljanjem o alternativnim i raznolikim načinima prezentacije umjetnosti u kontekstu grada koje izlazi iz klasičnog konteksta galerijskog postava. Radionica će pokušati sagledavati temu umjetnosti, postava i arhitekture kao jednu jedinstvenu cjelinu.
Neke od osnovnih tema biti će pokušaji odgovora na pitanja o međuodnosu postava i umjetničkog rada. Da li je ono: dopunjava/ignorira okolinu; dodaje/oduzima vrijednost; zove/ odbija publiku; kontrastno/utopljeno; itd. Da li pozitivna ili negativna reakcija utječe na širenje poruke koje neko umjetničko djelo želi proširiti, ili potaknuti u publici. Isto tako bavi se pitanjem granice umjetničkog djela i prostora.
Radionica je cjelodnevna a sastojati će se od kratkog uvodnog predavanja o produkciji izložbe održanoj u Zagrebu (projektiranje, financije, montaža), vremena za rad, slobodnog vremena i finalne prezentacije cjelodnevnog procesa.
Za sudjelovanje na radionici su potrebni laptop (sa Photoshopom ili sličnim programom u kojem je moguće raditi fotomontažu) i fotoaparat (dovoljno je mobitel).
Raspored:
- Uvod i zadatak 15.30–16.00
- Fotografiranje po gradu 16.00–17.00
- Izrada finala 17.00 – 18.30
- Prezentacija 18.30–19.30
Marko Gusić rođen je u Ljubljani 1992. godine, završio je Klasičnu gimnaziju u Zagrebu te nakon toga preddiplomski i diplomski studij arhitekture i urbanizma na Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu gdje je diplomirao u siječnju 2017. godine. Za vrijeme studija radio je i u studiju OFIS arhitekti u Ljubljani. Sudjeluje na javnim arhitektonskim natječajima sa raznim timovima i dobiva nagrade: na natječaju za Idejno rješenje bazena na lokaciji Špansko-Oranice osvaja 1. nagradu; sanacija i rekonstrukcija bivše zgrade DTR‑a u Krajiškoj ulici za što dobiva 3. nagradu; natječaj za izradu idejnog urbanističko-arhitektonskog rješenja za uređenje prostora zapadno od palače Zakmardy u Habdelićevoj ulici u Varaždinu za što dobiva 2. Nagradu. Od 2018. u stalnom je radnom odnosu u studiju njiric plus arhitekti d.o.o. gdje je među ostalim sudjelovao u natječajima za Idejno rješenje dječjeg vrtića Podbrežje u Zagrebu, (posebno priznanje), natječaju za Idejno rješenje dječjeg vrtića Sesvetski Kraljevec u Zagrebu (5. nagrada) i natječaju za idejno rješenje zgrade Državnog hidrometeorološkog zavoda u Zagrebu, (5. nagrada). Živi i radi u Zagrebu.
Dijagramiranje događaja na praznom horizontu – Darko Vukić
23.10.2019. 16:00 — 19:00
Najviše 7 polaznika
Ova radionica orijentirana je na diskusiju i induktivni materijal. Prvi dio je zamišljen kao predstavljanje sadržaja koji će otključati puteve moguće orjentacije i navigacije u čitavoj cjelini. Praćeno razgovorom koji će postupno uključivati sudionike i poticati njihovo uplitanje i različito sudjelovanje. Slijedeća faza bavi se izgradnjom kolektivnog dijagrama iz inputa, povezivanjem sadržaja i ramifikacijom na različite moguće / primjenjive načine, u transformabilnu strukturu ponašanja koja bi se mogla mijenjati kroz pojedinačno / kolektivno shvaćanje i doprinos njegovom razvoju. Kurs će otvoriti spektar shematskih nizova, polja njihove primjenjivosti. Polazeći od temeljnog, organizacijskog nivoa, kroz umjetnost, fikciju, psihoanalitički, spekulativni, improvizacijski i glazbeni implicirani shematski postupci poslužit će mogućem dijagramiranju događaja.
Moj fokus će biti uglavnom na umjetnosti i istraživanju vezanom za dijagramske funkcije, eksperimentu, obrtu (twist) kao i na mentalnim procesima prikazanim dijagramom.
Darko Vukić (1992., Srbija); vizualni umjetnik i istraživač. Diplomirao je transmedijska istraživanja i slikarstvo na Fakultetu likovnih umjetnosti u Beogradu, gdje trenutno pohađa doktorski studij. Član je platforme New Centre for Research & Practice. Svoje je radove više puta izlagao na samostalnim i grupnim izložbama te na festivalima u zemlji i inozemstvu. Sudjelovao je u izradi kolegija Temporalizacija u modernoj i suvremenoj umjetnosti, na Odsjeku za teoriju Fakulteta likovnih umjetnosti i bio gostujući predavač na kolegiju Facing the Art, FUD UJEP, Usti nad Labem, u Češkoj. Kustos paviljona Prosthetic na trećem i četvrtom izdanju novog bijenala digitalne umjetnosti The Wrong. Objavljuje tekstove i vizualne intervencije u časopisima za umjetnost i arhitekturu. Kontinuirano radi u području vizualne umjetnosti, teorije i hibridnih praksa. Najnovija mu je praksa okrenuta prema tekstualnom eksperimentiranju, spojevima teorije i fikcije i načinima na koje bi se te tekstove moglo pretvoriti u zvučne halucinatorne prostorne instalacije.
Arhiv: događaji.
Datum objave: 18. listopada 2019.